3 עקרונות כתיבה שיהפכו את התוכן שלכם לויראלי

איך לכתוב תוכן ויראליבעולם שמפוצץ בתוכן, כותבים צריכים להתעלות על עצמם כדי ליצור משהו קסום באמת שיוביל לאלפי שיתופים וקישורים.

עם כל המאמרים שמפרסמים את המתכונים ליצירת תוכן, כותבים נוטים לשכוח את הטריק הברור ביותר ליצירת תוכן שעובד: כתיבה אמיתית. מבפנים.

אנחנו מדברים על מילים. השתמשו במילים כדי להעניק כוח לתוכן שלכם! כשתפצחו את נוסחת הכתיבה השיווקית, תוכלו ליצור תוכן שהופך להיות ויראלי. כי קריאה היא מאמץ, אז כדי להעניק לקהל סיבה להשקיע את המאמץ ולקרוא את התוכן שלכם, עליכם לגרום לו לאהוב אותו!

איך?

הכניסו היבטים נוקבים לתוכן שלכם: צחוק, סקס ומוות; שנו את נקודת המבט שלכם; תשכחו מהבנאליות; כתבו בגישה יוצאת דופן שמתבלטת מעל התכנים הרגילים; פרשו עובדות בשיטות שאינן שגרתיות. מאמר זה מגיש את שלושת העקרונות לכתיבה שתסייע לכם ליצור תוכן ויראלי.

עקרון ההגדרה הייחודית

כשאתם מציגים מוצר או שירות חדש לקהל היעד שלכם, הציגו אותו מזווית חדשה. היות ואנשים אינם יודעים על מה אתם הולכים לדבר, עיקרון ההגדרה הייחודית יאפשר להם להבין את נקודת המבט שלכם ואת אופי האובייקטים אותם אתם מתארים. במילים אחרים, תנו הגדרה פשוטה לנישה שלכם, שכל האנשים יוכלו להבין אותה.

גם העיקרון של כתיבת עובדות חדשות עובד, אך הקוראים צריכים להבין מה אתם מנסים לומר. תודעה יכולה לצרוך מידע חדש באמצעות הקיים בלבד. לכן יש להגדיר עובדות שאינן ידועות באמצעות עובדות ידועות, כשאתם מציגים משהו חדש לאנשים. לדוגמא: "בלוגר הוא לא מי שכותב, אלא מי שקורא".

עיקרון הניגוד

משימת יוצרי תוכן היא לשכנע את הקוראים. שכנוע והמרה קשורים היטב, לכן חשוב לשחק עם משמעות המילים והתמונות באופן שייגע ברגשות האנשים ויגרום להם להאמין לכם. כך עובד עיקרון הניגוד. כשאתם מציבים שתי הגדרות או תמונות שונות באופן משמעותי ברציפות, הקוראים זוכרים את התוכן שלכם טוב יותר.

שתי הגדרות מנוגדות להפליא, למשל מלחמה וחמימות, מתאחדות לבניית דמות חיובית של חייל. הוא אדיב, הוא חזק, והוא מגן עלינו מפני הרעים. אחרי הכול, אדם שאוהב חתלתולים לא יכול להיות רע, נכון?

תוכלו להשיג את עיקרון הניגוד באמצעות משפטים כגון:

"אנחנו לא עולים לרמת הציפיות שלנו, אנחנו נופלים לרמת האימונים שלנו" – ארצ'ילוכוס.

"כדי לחיות את החיים בחוכמה, לא צריך לדעת הרבה" – עומר כיאם.

עיקרון ההשוואה

הטריק הוא לבחור אובייקט מעניין להשוואה. לדוגמא: "ההבדל בין 'אני מחבב אותך' לבין 'אני אוהב אותך' הוא ההסבר. כשאתם מחבבים פרח, אתם פשוט קוטפים אותו. אך כשאתם אוהבים פרח, אתם משקים אותו מדי יום.

אך היזהרו בבחירת ההשוואות, היות ותוכן שנשמע מוזר, שנוי במחלוקת או טיפשי, ישיג תוצאות הפוכות אם אינו רלוונטי.