6 צעדים לכתיבת מאמר טוב

כתיבת מאמר טובכתיבת מאמר טוב כרוכה בשתי מיומנויות: תוכן טוב וטכניקה טובה. התחרות הנוגעת לכתיבת מאמרים לאינטרנט היא גבוהה.

בעידן המידע, כל אחד יכול לכתוב משהו, לפרסם אותו ולקרוא לו מאמר. הגדרת מאמר הפכה לקו מטושטש ביותר. אך הקו בין טוב לרע מוגדר הרבה יותר, ולדעת רבים, חשוב יותר.

קל ליצור תוכן טוב. רוב האנשים אינם מבינים זאת, אך לכל אחד יש נושאים מעניינים אותם הוא יכול לפרסם. טכניקה טובה היא מיומנות קשה יותר, ובלעדיה, המאמר יכול להיראות עמוס בפרטים, וזה בדרך כלל מה שגורם לגולשים לנטוש אותו.

מאמר חלש נופל. מאמר חזק משנה תודעה, מגיע לעוקבים רבים, נושא משקל, ודורש כבוד. זהו מרדף ראוי ורב ערך. אלו הם הכללים לכתיבת מאמר טוב.

להקל על הקורא להימשך למאמר

פסקת הפתיחה בתחילת המאמר היא שקובעת אם הקורא ימשיך לקרוא או ינטוש את המאמר. הקורא צריך להתעכב על פסקה כתובה היטב לפני שהוא קובע אם המאמר מעניין מאוד ושווה קריאה. אם המאמר אינו מושקע היטב, רוב האנשים לא יטרחו לקרוא את ההמשך.

פסקת הפתיחה צריכה להיות קצרה ונוקבת. משפט אחד או שניים מאפשרים את תפיסת תשומת הלב של הגולשים.  מומלץ להתחיל עם משהו קצר וקל, ולהוכיח לקוראים שאתם מספקים ערך, ואז לבקש מהם להשקיע מאמץ.

פסקאות קצרות

כמה פעמים ראיתם שורות של פסקאות צפופות שגרמו לאבדן העניין? גם לאחר שגרמתם לקוראים להתעניין במאמר, אתם עלולים לאבד אותם אם הטקסט עמוס מדי. פסקאות קצרות, לעומת זאת, מגרות להמשיך לקרוא. הן קלות. הן מרגישות כמו הישג.

הקוראים רוצים להמשיך לפסקה הבאה, והעין נמשכת למטה. לכן מומלץ לפרק את הטקסט ולגרום לקוראים לרדוף אחר המילים מפסקה למסקה. פייסו אותם. תנו להם מרחב בין הרעיונות. איזון מילים עם רווחים זהה להפסקות נשימה בשיחה.

טיפ לכתיבת מאמר טוב: עריכה

חשוב להגיע לעניין. בשלב העריכה, היפטרו מכל המילים המיותרות במשפטים. אם משפט שלם אינו לוקח אתכם צעד נוסף לקראת השגת מטרת המאמר, היפטרו ממנו לחלוטין. זה כואב, אבל זה הופך את הכתיבה לטובה יותר.

מאמר גרוע הוא מאמר שאינו אומר כלום

מאמרים מהסוג הזה נפוצים להפליא. לעתים קרובות כל כך, אנשים פשוט כותבים. מאמרים ריקים משעממים מהפסקה הראשונה, למרות הכותרת המפוצצת שלהם, והם אינם שימושיים. אין להם מה לומר.

מאמרים אלו מכילים מילים, אך אין להן טעם ומשמעות. זהו תוכן לשם התוכן. אל תכתבו כך. כתבו תוכן לשם העברת משמעות והבנה. הסבירו לקרואים לשכם את הנושא. דמיינו לעצמכם שהם שואלים "למה?" ובתגובה ספקו תשובה.

העולם אינו זקוק לתוכן סתמי נוסף. אנשים מחפשים תוכן שנועד ללמד, להעביר משמעות, ולגרום להם להבין את הנושאים אותם הם מבקשים ללמוד.

ספרו סיפור: אנשים אוהבים סיפורים

זוהי אחת האמיתות הבסיסיות ביותר של האנושות. אנשים תמיד מגיבים לסיפור משכנע. כלל זה חייב להיכנס לארגז הכלים שלכם לכתיבת מאמרים טובים! אחת השיטות הטובות ביותר לספר סיפור במאמר היא לעורר אותו לחיים עם עניין. קבלו את תשומת הלב של הקוראים עם תיאור אירוע והתפתחות עלילה.

סיפורים הם שיטה מבריקה לכתיבת מאמרים. הם ממחישים נקודה. הם אינם צריכים להיות מופרזים ועליזים כדי להיות יעילים. ספרו סיפור על האופן בו נושא המאמר השפיע עליכם. קצר, פשוט, עד כדי כך, אבל פתאום המאמר שלהם הופך להיות אנושי. הימנעו מכתיבה יבשה. בעידן שפע התוכן באינטרנט, אף אחד לא הולך לקרוא משהו תפל.

הציגו את הנושא ואז ספרו את הסיפור

התחילו עם צביעת הנושא בפסקה הראשונה ואז הסבירו מה הנושא ולמה הוא חשוב. כלל זה נוגע למבנה המאמר. הציגו את רעיונותיכם לפי הסדר: פסקת פתיחה, הסבר, הבנה, המחשה, והוכה. ואז עזרו לקוראים להבין את נקודת המפתח במאמר ואיך להשתמש בתוכן. כל מבנה אחר ישעמם את הקוראים.

הכלל החשוב ביותר לכתיבה טובה הוא תרגול, המאפשר לכם להפנים את הצורה ואת המבנה של מאמר טוב, עד שהפקתו הופכת לטבע שני.