איך לכתוב פוסטים מנצחים ברשתות החברתיות

כתיבת תוכן למדיה החברתיתהצלחה במדיה החברתית דורשת מיומנויות כתיבה חזקות. יחד עם זאת, לא כל מנהלי מדיה חברתית מתייחסים לעצמם כאל סופרים. למרבה המזל, כתיבת תוכן למדיה החברתית אינה צריכה להיות משימה קשה.

אחרי הכול, לא כל פוסט צריך להמציא את גלגל הקופירייטינג. ועדיין, חשוב להשקיע את הזמן כדי לכתוב מסרים שינתבו את קהל היעד לאתר החברה שלכם. בואו ללמוד כיצד לכתוב למדיה החברתית ולהתחיל ליצור תוכן טוב יותר, עכשיו.

למה חשוב לכתוב תכנים במדיה החברתית?

כי כל פוסט חברתי שאתם מפרסמים, משקף את המותג שלכם. אם אתם כותבים באופן מרושל, החברה שלכם תיראה מרושלת. וגרוע מכך, פוסט שאינו כתוב היטב עלול להעיב על הצלחתכם במדיה החברתית. לכן חשוב לכתוב טוב במדיה החברתית. קופירייטינג היא מיומנות הכרוכה במספר כישורים ייחודיים. עליכם לדעת כיצד לדחוס ערך רב לתוך פוסט קצר ככל הניתן. אתם צריכים גם להיות עקביים ומרתקים באופן קבוע.
בנוסף, כל רשת חברתית היא ייחודית. מה שעובד בפייסבוק, עלול להיכשל בלינקדאין או בטוויטר. וזו בדיוק הסיבה שכתבנו את הפוסט הזה.

מדריך לכתיבה במדיה החברתית

לפני שאתם מתחילים לכתוב במדיה החברתית, מומלץ להבין איך אתם רוצים להציג את המותג שלכם. מדריך בסיסי זה יסייע לכם בתהליך, ועליו לכלול את הפריטים הבאים:
הצהרה עסקית. מדוע העסק שלכם קיים, ומדוע אתם מפרסמים אותו במדיה החברתית?
קהל היעד: יש לתאר בקצרה את קהל היעד שלכם במדיה החברתית. למי אתם כותבים?
"קול" המותג במדיה החברתית: תיאור קול המותג החברתי שלכם צריך להישמע רציני, אך בגובה העיניים.
מיתוג: רשימת מרכיבי המותג שלכם ומרכיבים אחרים הקשורים לחברה.
סוגי פוסטים, בהתאם לרשת החברתית: לא כל התוכן צריך להתקיים בכל רשת חברתית. יש ליצור מספר הנחיות לגבי סוגי הפוסטים המתאימים לרשתות החברתיות שלכם.
דקדוק: כולנו פרסמנו פוסטים חברתיים עם שגיאות הקלדה. וכולנו בכינו אחר כך במשך ימים. לכן חשוב לבדוק את האיות, הדקדוק והשפה בכל פוסט שאתם כותבים, בכל מקום, ובמיוחד במדיה החברתית.

טיפים לכתיבת תוכן במדיה החברתית

קיימות מספר שיטות עבודה מומלצות סטנדרטיות שברוב המקרים חלות על רוב הרשתות החברתיות. בואו נסקור אותן עכשיו.
להבין את "הקולות" הפסיביים והאקטיביים
שימוש ב"קול" פעיל מסייע ליצירת תוכן מרתק גם כשאין לכם על מה לכתוב. הקוראים מעדיפים משפטים קוליים פעילים, ויש לנסות להשתמש בהם ברוב התכנים העסקיים, כדי לתקשר את המסר באופן היעיל ביותר. קול פעיל מזהה בבירור את הפעולה וגורם לביצועה.
רוב הכותבים מכירים את הקול הפעיל והפסיבי. אם אינכם בטוחים מה ההבדל ביניהם, ואתם פוחדים לשאול, אל תתביישו. בואו נכיר כל אחד מהם:
קול אקטיבי: הנושא מציג את תיאור הפעולה באמצעות שימוש בפועל: "אני אנהיג את החברה".
קול פסיבי: הנושא נחבא בתוך הפועל: "החברה תונהג על ידי".
שמעתם את ההבדלים? הדוגמא הראשונה מציבה את הנושא, "אני", בהנהגת החברה. משפט זה מכוון יותר לפעולה. הדוגמא השנייה, לעומת זאת, נשמעת מעט יותר שטוחה, עובדתית וחסרת פעולה.

כתיבה על נושאים שאנשים רוצים לשתף

חשוב להבין מדוע אנשים משתפים תכנים. בואו נפרק נושא זה לחמש סיבות עיקריות:
להרגיש מחוברים לאחרים
מדיה חברתית עוסקת בבניית קשרים ויחסים. באופן טבעי, אנשים רוצים לשתף פרסומים שמראים שהם חלק ממשהו גדול יותר בעצמם.
הם גם אוהבים לשתף פוסטים שעשויים להתחיל שיחה, כדי שיוכלו לשוחח עם אנשים אחרים. אחת השיטות לעשות זאת היא לכתוב פוסטים המעודדים תיוג ושיתוף.
הבעה והגדרה עצמית
במהלך שיתוף פוסטים, אנשים חושבים ברוב המקרים: "כיצד שיתוף זה מחזק את הזהות שלי?" שימוש בסקרים או יצירת אישיות להבנת הקהל הטיפוסי. משם, ניתן להבין איך הם מזדהים עם התוכן.
לדוגמא, אם אתם מוכרים ציוד בנייה, הקהל שלכם עשוי לראות את עצמו "קשוח", או "עובד קשה". סדנת כתיבה תלמד אתכם כיצד להביע את עצמכם בבהירות, ברהיטות וביצירתיות.
הקהל מקבל ערך מהתוכן. אנשים רוצים לשתף נושאים אותם החברים שלהם ימצאו כבעלי ערך. זה יכול להיות תוכן מועיל, משעשע או כזה ששווה לשים לב אליו.
כדי להרגיש מוערכים. אנשים רוצים לשתף פוסטים שעשויים לקבל לייקים ותגובות חיוביות. זה מרגיש טוב לשתף משהו של החברים שלכם, נכון? מומלץ גם לשקול כתיבת פוסטים המציגים את הערכתכם לקהל שלכם.
כתיבת תוכן ברור ומדויק. הימנעו לשפה מורכבת והשתמשו במשפטים קצרים. אנשים לא אוהבים לקרוא תכנים ארוכים בשפה גבוהה ונוקשה. נסו להגביל את עצמכם למשפט אחד או שניים, אם אפשר. זה לא כלל מוצק, אבל זה עשוי להיות קו מנחה שימושי כדי למנוע השתוללות.

הימנעו מכתיבת פוסטים מכירתיים מדי

לפחות כשמדובר בכתיבת תוכן אורגני למדיה החברתי. בעוד שפוסטים חברתיים צריכים להיכתב כדי למכור, יש לכתוב פוסטים חברתיים אורגניים כדי להודיע, לבדר או ליצור קשר עם הקהל שלכם. זה לא אומר שאתם לא יכולים לקדם את עצמכם.
זה רק אומר שמומלץ למצוא שיטה למכור לאנשים באמצעות נקיטה בפעולה מבלי להישמע להוטים למכור. אם אתם מוכרחים לכתוב פוסט מכירתי, התמקדו ביתרונות לצרכן. תנו לגולשים לדעת שיש מכירה מבלי להשתמש במילים "קנה עכשיו", או "קנה כאן". במקום זאת, השתמשו בתמונה יפה וברורה.

זקוקים לשירותי כתיבת תוכן מקצועי או שיווקי?

רוצים ללמוד לכתוב כמו מקצוענים?

אין לכם זמן לכתוב בעצמכם כדי להוביל יותר תנועה לאתר באמצעות מאמרים, דפי נחיתה או פוסטים ברשתות החברתיות?

צוות 'יש טקסט אחר' זמין לשירותכם.

מלאו את פרטיכם בתיבת יצירת הקשר, או פנו אלינו ישירות במייל: info@yeshtextacher.co.il

צוות 'יש טקסט אחר' זמין לשירותכם.